Młody zielony jęczmień. Cud na odchudzanie?

Wydawać by się mogło, że zielony jęczmień jest jednym z niedawnych odkryć medycyny niekonwencjonalnej. Nic bardziej mylnego! Dobroczynne właściwości młodego jęczmienia wykorzystywane były już w czasach starożytności.

Zielony jęczmień znany również jako „młody” to roślina, o której mówi się jako o antidotum na wszelkie zło. Wszystko to za sprawą przypisywanych mu licznych właściwości pro-zdrowotnych. Czy faktycznie młody zielony jęczmień jest efektywnym wsparciem dla zdrowia? Jak działa i jakie efekty daje stosowanie zielonego jęczmienia? W jakiej formie zielony jęczmień jest najskuteczniejszy?

Co to jest zielony jęczmień?

Zielony jęczmień to nic innego jak młody, niedojrzały jęczmień, który zostaje poddany suszeniu w niskiej temperaturze, co pozwala mu zachować wszystkie dobroczynne właściwości.

Warto wiedzieć! Określenia „młody” i „zielony” występują zamiennie. Odnoszą się do barwy (wynikającej z bardzo dużej zawartości chlorofilu) oraz wieku (sadzonki do 200 godzin od wykiełkowania).

Wiele osób zastanawia się – czym różni się młody jęczmień od dojrzałego (gotowego do zbioru i przetwarzania). Otóż, wraz ze wzrostem, jęczmień traci część swoich walorów, dlatego też absolutnie kluczowe jest to, aby zbierać go o właściwym czasie.

Warto przy tym zauważyć, że wartości odżywcze i działanie młodego jęczmienia znane były znacznie wcześniej. Natomiast, dopiero od niedawna produkt zyskał na zainteresowaniu i popularności. Wszystko to za sprawą badań, które jednoznacznie wskazały, że jest to roślina mająca ogromny wpływ na procesy redukcyjne.

Jakie właściwości ma zielony jęczmień?

Co oczywiste, zielony jęczmień pozytywnie wpływa nie tylko na procesy redukcji. Stanowi także ogromne wsparcie dla całego organizmu, co jest wynikiem bogactwa mineralno-witaminowego. Należy mieć jednak świadomość, że nie każdy „młody jęczmień” niesie za sobą takie same korzyści dla zdrowia. Otóż, wpływ na nie ma:

  • miejsce występowania
  • rodzaj gleby, na której jest uprawiany
  • częstotliwość opadów
  • wiek rośliny

Co więcej, ogromne znaczenie ma również forma przyjmowania młodego jęczmienia. Zdecydowanie najkorzystniejszą formą zielonego jęczmienia jest: sok, proszek oraz ekstrakt w tabletkach.

Skuteczność i szerokie spektrum działania zielonego jęczmienia to wynik obecności między innymi:

  • aminokwasów: tryptofanu, kwasu glutaminowego, alaniny, metioniny, argininy, lizyny, kwasu asparaginowego, cystyny, glicyny, leucyny, fenuloalaniny, proliny, seryny, histydyny, treoininy, tyrozyny, waliny
  • minerałów i pierwiastków śladowych: cynku, selenu, fosforu, potasu, wapnia, kobaltu, miedzi, boru, żelaza, magnezu, sodu, siarki, manganu, niekielu
  • witamin: A, B1, B2, B3, B4, B6, B7, C, E, K

Działanie antyoksydacyjne

Zielony jęczmień znany jest ze swoich licznych właściwości antyoksydacyjnych. Wszystko to za sprawą obecności przeciwutleniaczy takich jak:

  • O-glikozyl izowiteksyna
  • dysmutaza podtlenkowa
  • katalaza
  • peroksydaza
  • witamina E
  • witamina C
  • chlorofilu
  • karetonoidy

Powyższe przyczyniają się między innymi do eliminacji wolnych rodników z organizmu, opóźnienia procesów starzenia, ograniczeniu ryzyka wystąpienia chorób serca.

Warto wiedzieć! Celem antyoksydacji jest ochrona organizmu przed stresem oksydacyjnym, który to doprowadza do zaburzenia równowagi pomiędzy wytwarzaniem wolnych rodników, a ich neutralizacją.

Działanie przeciwnowotworowe

Każdego roku odnotowuje się miliony zgonów spowodowanych przez choroby nowotworowe. Nic więc dziwnego w tym, iż medycyna bezustannie poszukuje rozwiązań, które pozwolą ograniczyć ryzyko występowania nowotworów. Jednym z produktów przedstawianych jako swoiste antidotum na choroby nowotworowe jest zielony jęczmień.

Na tle innych SuperFoods zielony jęczmień wyróżnia się tym, iż właściwości przeciwnowotworowe zostały udowodnione niezależnymi badaniami klinicznymi:

Searching in Mother Nature for Anti-Cancer Activity: Anti-Proliferative and Pro-Apoptotic Effect Elicited by Green Barley on Leukemia/Lymphoma Cells

Preventive and Therapeutic Role of Functional Ingredients of Barley Grass for Chronic Diseases in Human Beings

Melanin biosynthesis inhibitory activity of a compound isolated from young green barley (Hordeum vulgare L.) in B16 melanoma cells

Biorąc powyższe pod uwagę, nie sposób nie zgodzić się z tezami, które mówią o tym, iż zielony jęczmień jest jednym z najsilniejszych naturalnych preparatów wspomagających leczenie nowotworów i ograniczających ryzyko ich występowania.

Działanie przeciwdepresyjne

Wiele źródeł donosi, że zielony jęczmień może być z powodzeniem wykorzystywany także jako środek przeciwdepresyjny. Co prawda, póki co – zastosowanie zielonego jęczmienia w leczeniu depresji nie jest zbyt szerokie, aczkolwiek – wiele wskazuje na to, że niebawem ulegnie to zmianie.

Wszystko to za sprawą badań na zwierzętach, które wykazały – bardzo silne działanie przeciwdepresyjne. Co ważne, zielony jęczmień traktowany jest jako produkt nie powodujący żadnych skutków ubocznych, dlatego też – jego stosowanie nie niesie za sobą absolutnie żadnego ryzyka.

Działanie hipoglikemiczne

Zielony jęczmień stanowi doskonałe wsparcie dla osób borykających się z cukrzycą. Działa hipoglikemicznie, co jest uwarunkowane wysoką zawartością celulozy i hemicelulozy.

Według badań przeprowadzonych przez Akirę Takano suplementacja zielonego jęczmienia sprzyja ograniczeniu ryzyka występowania skoków poziomu glukozy we krwi. Wyniki badań były jednoznaczne – potwierdziły możliwość wykorzystywania ekstraktu z młodego jęczmienia w leczeniu cukrzycy.

Działanie wspomagające pracę układu krwionośnego

Nie ulega absolutnie żadnym wątpliwościom, że zielony jęczmień z powodzeniem może być wykorzystywany także w leczeniu chorób układu krwionośnego. Działa przeciwmiażdżycowo, ogranicza ryzyko wystąpienia udarów mózgu czy zawałów serca.

Powyższe właściwości zielonego jęczmienia zostały wielokrotnie potwierdzone przez niezależne badania. Sporo miejsca hipolipidemicznym właściwościom poświecono w badaniu „Effects of young barley leaf extract and antioxidative vitamins on LDL oxidation and free radical scavenging activities in type 2 diabetes.” przeprowadzonego przez Yu i współpracowników.

Działanie przeciwzapalne

Wartym odnotowania jest również fakt, iż w wielu publikacjach naukowych przewijają się treści sugerujące, że zielony jęczmień może być wykorzystywany w leczeniu stanów zapalnych. Coraz częściej, wspomina się między innymi o wykorzystaniu go przy leczeniu reumatoidalnego zapalania stawów czy zapalnych chorobach autoimmunologicznych.

Nie mniej, póki co – w tym zakresie nadal prowadzone są badania, które mają na celu między innymi określić efektywność takowej terapii. Jedno jest pewne – bogactwo mineralno-witaminowe młodego jęczmienia sprzyja zdrowiu.

Zielony jęczmień na odchudzanie

Ogromna popularność zielonego jęczmienia to najprawdopodobniej wynik właściwości pozwalających usprawnić procesy redukcyjne. Najogólniej mówiąc – zielony jęczmień to suplement na odchudzanie. Czy faktycznie jest skuteczny? Czy ma realny wpływ na tempo redukcji tkanki tłuszczowej?

Odpowiedź na wszystkie powyższe pytania brzmi: TAK. Zielony jęczmień to rozwiązanie, o którym można powiedzieć, że spośród naturalnych i w pełni bezpiecznych rozwiązań stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na redukcję. Wszystko to za sprawą:

  • skrócenia czasu transportu treści pokarmowych
  • ograniczenie apetytu (włókna pokarmowe zawarte w zielonym jęczmieniu powodują uczucie sytości)
  • wyregulowanie rytmu wypróżnień i zwiększenie objętości stolca

Prócz tego, istnieją badania dowodzące, że zielony jęczmień usprawnia procesy trawienne i tym samym przyśpiesza metabolizm. Z uwagi na powyższe, można mówić o tym, iż zielony jęczmień to kompleksowe wsparcie odchudzania.

Warto wiedzieć! Procesy redukcyjne w każdym z przypadków powinny opierać się na dwóch fundamentach: diecie oraz treningu. Suplementacja (nawet tak skuteczna jak ma to miejsce w przypadku zielonego jęczmienia) stanowi tylko i wyłącznie dodatek do odchudzania.

Efekty stosowania zielonego jęczmienia przy odchudzaniu

Rzecz jasna, efektywność zielonego jęczmienia zależna jest od wielu różnych czynników – począwszy od stanu zdrowia, poprzez skalę nadwagi i stosowaną dietę oraz aktywność fizyczną, a skończywszy na wyborze konkretnego preparatu. Natomiast, jedno jest pewne – w porównaniu do innych środków na redukcję, młody jęczmień wypada naprawdę nieźle i pozwala na szybkie odchudzanie.

W przypadku niezależnych rankingów preparatów na odchudzanie, środki bazujące na ekstrakcie z zielonego jęczmienia plasują się najczęściej w czołowych lokatach. To najlepsza rekomendacja dla stosowania tego typu środków.

Opinie na temat zielonego jęczmienia

Zielony jęczmień to SuperFood o sprawdzonej renomie. Liczba pozytywnych opinii na temat soku, proszku czy tabletek z zielonym jęczmieniem jest ogromna. Pochlebnie o zielonym jęczmieniu wypowiadają się nie tylko konsumenci, ale także dietetycy, eksperci do spraw zdrowia i lekarze. Czy można oczekiwać czegokolwiek więcej?

Poniżej przedstawiamy najciekawsze opinie i recenzje dotyczące zielonego jęczmienia:

Pani Karolina napisała:

Podobnie jak większość, postanowiłam kupić zielony jęczmień w celu zwiększonej kontroli masy ciała. Muszę powiedzieć, że to był świetny wybór. Osobiście postawiłam na tabletki (Green Barley Plus), gdyż smak soku/koktajlu z zielonego jęczmienia nie przypadł mi do gustu.

Od samego początku stosowania zielonego jęczmienia dało się poczuć znaczącą różnicę. Efekty były świetne. Bez żadnych zmian w diecie zaczęłam chudnąć w całkiem przyzwoitym tempie (średnio 0,7-1,2 kg tygodniowo), co pozwoliło mi w ciągu 3 miesięcy osiągnąć satysfakcjonującą wagę. Dzisiaj stosuję zielony jęczmień profilaktycznie i uważam, że ma on wpływ nie tylko na odchudzanie – świetnie działa na układ trawienny i wspomaga odporność organizmu.”

Pan Kamil napisał:

„Zdaję sobie sprawę, że tak naprawdę trudno ocenić i sprecyzować efektywność suplementów diet. Natomiast, jestem pewien, że zielony jęczmień miał bardzo duży wpływ na moją redukcję. Przed jego zastosowaniem chudłem bardzo wolno (około 1-2 kilogramy miesięcznie). Kiedy sięgnąłem po Green Barley – udało się redukować nawet 6-7 kilogramów miesięcznie. Różnica jest ogromna, nieprawdaż?

Muszę również wspomnieć o tym, iż po zastosowaniu zileonego jęczmienia odchudzanie stało się… łatwiejsze. Tzn. znacząco spadł apetyt (czułem się najedzony) i miałem więcej energii. Należy również wspomnieć, że efekty są trwałe (brak efektu jojo).”

Pani Adrianna napisała:

„Nigdy nie byłam zwolenniczką stosowania suplementów diety, nie mniej – liczne reklamy zielonego jęczmienia sprawiły, że postanowiłam zaryzykować. I to była jedna z najlepszych decyzji dotyczących odchudzania.

Zielony jęczmień działa błyskawicznie – ogranicza chęć podjadania, przyśpiesza metabolizm i poprawia samopoczucie. Według mnie, nie ma lepszego rozwiązania wspomagającego odchudzanie. Stale z niego korzystam, z tymże aktualnie tylko w formie profilaktyki, gdyż osiągnęłam odpowiednią wagę.”

Jaki zielony jęczmień wybrać? Sok, proszek czy tabletki?

Producenci suplementów diet coraz częściej wykorzystują potencjał marketingowy zielonego jęczmienia. Wszakże, jest to jeden z najefektywniejszych „Superfood” na odchudzanie. Niestety, w wiele preparatów, których bazę stanowi zielony jęczmień, może być nieskuteczna. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż jakość wykorzystywanego zielonego jęczmienia pozostawia wiele do życzenia.

Niestety, podobnie jak w przypadku innych suplementów diety – jakość dostępnych preparatów zazwyczaj idzie w parze z ceną. Droższe preparaty to gwarancja – najwyższej jakości młodego jęczmienia. Dlatego też, decydując się na zakup zielonego jęczmienia bezwzględnie powinniśmy pomijać tani sproszkowany zielony jęczmień, gdyż jego pochodzenie, jakość, forma zbioru i wiek – zazwyczaj pozostawiają wiele do życzenia.

Wybierając zielony jęczmień warto kierować się opiniami, recenzjami, ocenami i rankingami. W chwili obecnej absolutnym numerem jeden wśród suplementów diety z zielonym jęczmieniem jest Green Barley Plus – to formuła gwarantująca zdecydowanie najlepsze efekty. Dlaczego?

Otóż ekstrakt z zielonego jęczmienia zawarty w Green Barley Plus pozyskiwany jest tylko i wyłącznie z liści tej rośliny. Co więcej, produkt uzupełniony jest o inną skuteczną substancję – ekstrakt z owoców garcynii kambodżańskiej.

Wartym odnotowania jest również fakt, iż Green Barley Plus to rozwiązanie w wygodnej formie. Producent tego suplementu diety zaleca przyjmować dwie kapsułki dziennie. Dostarczą one:

  • 1000,00 mg ekstraktu z liści zielonego jęczmienia
  • 50,00 mg ekstraktu z owoców garcinia cambogia standaryzowanego na zawartość minimum 60% kwasu hydrokscytrynowego

Niezwykle istotne jest również to, że kupując Green Barley Plus otrzymujemy gwarancję efektywności od producenta, tj.:

Skuteczność preparatu Green Barley Plus została potwierdzona wielokrotnie przez liczne badania, a także zadowolonych klientów. Jeżeli produkt nie spełni Twoich oczekiwań odeślij nam opakowanie w ciągu 90 dni od zakupu, aby otrzymać zwrot pieniędzy.

Jedyną wadą Green Barley Plus jest to, że dostępny jest tylko i wyłącznie w sprzedaży wysyłkowej. Zakupić go możemy na oficjalnej stronie producenta, tj.: greenbarleyplus.pl.

Regularna cena preparatu to 169,00 zł. Natomiast, decydując się na zakup w tzw. „wielosztukach” możemy liczyć na rabat:

  • 33% w przypadku zakupu 3 opakowań Green Barley Plus (zapas na trzy miesiące stosowania)
  • 50% w przypadku zakupu 6 opakowań Green Barley Plus (zapas na sześć miesięcy stosowania)

Czy warto sięgnąć po młody zielony jęczmień?

Trzeba przyznać, że zielony jęczmień to jeden z produktów, którego obecność na tzw. liście super-żywności (ang. superfood) nie może nikogo dziwić. Ekstrakt z tej rośliny, niezależnie od formy (sok z zielonego jęczmienia, młody jęczmień w proszku czy tabletki z zielonym jęczmieniem) jest skuteczny i ma ogromny wpływ na zdrowie całego organizmu. Co do tego nie ma absolutnie żadnych wątpliwości – skuteczność zielonego jęczmienia została potwierdzona licznymi badaniami, analizami i testami.

W związku z powyższym odpowiedź na pytanie „Czy warto sięgnąć po młody zielony jęczmień?” jest jednoznaczna – TAK, młody jęczmień to rozwiązanie dietetyczne, które warto wdrożyć – niezależnie od tego czy chcemy jedynie zwiększyć odporność i ochronę przed chorobami czy naszym celem jest redukcja zbędnych kilogramów. W każdym z przypadków, zielony jęczmień okazuje się świetnym uzupełnieniem diety.

Rzecz jasna, nie można traktować zielonego jęczmienia jak panaceum. Nie mniej, bez wątpienia jest to sposób na wiele dolegliwości i chorób.

Pragniemy przy tym zauważyć, że wybór konkretnego preparatu z zielonym jęczmieniem ma fundamentalne znaczenie. Dlatego też, decydując się na zastosowanie zielonego jęczmienia sugerujemy skorzystać ze sprawdzonych propozycji takich jak chociażby wspomniany powyżej suplement diety Green Barley Plus (kompozycja zielonego jęczmienia i ekstraktu z owoców garcinia cambogia).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *