Jak szybko schudnąć 5-10kg w tydzień. Czy to możliwe?

Jak szybko schudnąć 5-10kg w tydzień. Czy to możliwe?

Jak możemy przeczytać w publikacji Narodowego Funduszu Zdrowia, z nadwagą zmaga się trzech na pięciu dorosłych Polaków, a co czwarty jest otyły. Co gorsze, skala problemu cały czas rośnie. Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization) uważa, że mamy do czynienia z prawdziwą epidemią.

Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że temat odchudzania cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Multum ludzi poszukuje odpowiedzi na pytanie „jak szybko schudnąć?”. Tym bardziej, że realizowane kampanie społeczne, uświadamiają obywateli, że nadwaga i otyłość to nie tylko defekt o charakterze estetycznym, ale także poważne zagrożenie dla zdrowia.

Schudnij nawet 9kg w tydzień z GREEN BARLEY PLUS!
Green Barley Plus to najwyżej oceniany naturalny produkt zawierający wyciąg z zielonego jęczmienia. Jego odchudzające i oczyszczające właściwości intensyfikuje obecność legendarnego składnika – garcinia cambogia. Połączenie dwóch aktywnych substancji pozwoliło uzyskać niezwykle mocny spalacz tłuszczu, który dodatkowo zapewnia uczucie sytości i korzystnie wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci.

Green Barley Plus to produkt kompleksowy. Polecany jest przez osoby wybierające zdrowy styl życia, oparty o zbilansowaną dietę i aktywność fizyczną. Dzięki wysokiej zawartości aktywnych substancji pozwala w krótkim czasie zgubić kilkanaście kilogramów.

Dlaczego jestem gruby/a? Poznaj przyczyny nadwagi i otyłości.

Lwia część społeczeństwa uważa, że nadwaga i otyłość to przypadłości uwarunkowane tylko i wyłącznie przez dwa czynniki, tj.:

  • nieprawidłowe nawyki żywieniowe
  • brak aktywności fizycznej

Rzecz jasna, powyższe – faktycznie stanowią kluczowe przyczyny występowania problemów z nadmierną ilością tkanki tłuszczowej, niemniej – nie są jedyne. Bazując na publikacji „Czynniki środowiskowe związane z występowaniem nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży” autorstwa Mirosława Jarosza, Katarzyny Wolnickiej, Joanny Kłosowskiej, pragniemy przedstawić inne czynniki wpływające na rozwój epidemii nadwagi i otyłości:

  • opuszczanie śniadań
  • krótki czas snu
  • zmieniające się wzorce spożycia
  • łatwy dostęp do tzw. fast-foodów
  • ograniczenie spożywania posiłków w gronie rodzinnym

Chcąc nie chcąc, powyższych czynników również nie możemy ignorować – tym bardziej w przypadkach, gdy nasz organizm wykazuje zwiększoną zdolność do odkładania tkanki tłuszczowej.

Warto wiedzieć!

 Słowa Hipokratesa „morbum evitare quam curare facilius est” mówiące nam o tym, iż profilaktyka jest znacznie łatwiejsza od leczenia, znajdują odniesienie także w kontekście odchudzania. 

Jak szybko schudnąć 5-10 kilogramów?

Biorąc pod uwagę statystyki i liczby, najwięcej osób boryka się z nadwagą (około 60% społeczeństwa), tj. nadmiarem kilogramów w małej ilości (wskaźnik body mass index od 25 do 30 jednostek).

Warto przy tym zauważyć, że 5-10 kilogramów „balastu” nie stanowi problemu, o którym mówi się, że jest zagrożeniem dla zdrowia czy życia. Taką nadwagę raczej postrzega się jako defekt estetyczny. Co zrozumiałe, częściej z jego eliminacją walczą kobiety – wszakże, nie bez powodu Panie określa się mianem płci pięknej.

Na forach, portalach tematycznych czy grupach społecznościowych, bardzo często można natrafić na pytania dotyczące – szybkich, bezproblemowych i najlepiej – przyjemnych sposobów na odchudzanie. Czy one istnieją? Czy faktycznie można szybko schudnąć 5-10 kilogramów? Czy można pozbyć się takiej nadwagi w tydzień?

Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że proces odchudzania, niezależnie od skali nadwagi/otyłości zawsze jest trudny i wymagający. Jeśli ktoś przekonuje Was, że odchudzanie jest proste i przyjemne to najprawdopodobniej kłamie lub chce coś sprzedać. Tak to działa.

Zanim rozpoczniesz odchudzanie, musisz zrozumieć, że to gdzie lokuje się tkanka tłuszczowa nie ma większego znaczenia. Niezależnie od tego czy urósł Ci brzuch, zwiększyły się Twoje łydki i uda czy też pragniesz schudnąć po ciąży – redukcja zbędnych kilogramów zawsze będzie wyglądała tak samo. Należy ją oprzeć o trzy kluczowe elementy, a mianowicie: dietę, aktywność fizyczną oraz suplementację.

Dieta odchudzająca

Terapię odchudzającą warto rozpocząć od kontroli swoich nawyków żywieniowych. Co prawda, według raportu CBOS, aż 81% Polaków uważa, że odżywia się zdrowo. Niemniej, termin „zdrowego odżywiania” może być niewłaściwie interpretowany.

Panuje również błędne przekonanie, że aby schudnąć wystarczy po prostu jeść zdrowo. To absolutna nieprawda. Aby dieta mogła być określona mianem redukcyjnej, powinna również być:

odpowiednio zbilansowana
regularnie spożywana
wzbogacona o substancje wspomagające pracę układu trawiennego

Zapotrzebowanie energetyczne w przypadku każdego człowieka wygląda inaczej. Można je obliczyć korzystając ze wzorów na całkowitą przemianę materii, tj.:

→ CPM = PPM x współczynnik aktywności fizycznej

PPM – podstawowa przemiana materii to współczynnik oparty o wiek, wagę oraz wzrost danej jednostki:

→ PPM kobiety: 665,09 + (9,56 x waga) + (1,85 x wzrost) – (4,67 x wiek)
→ PPM mężczyzny: 66,47 + (13,7 x waga) + (5 x wzrost) – (6,76 x wiek)

Natomiast, współczynnik aktywności fizycznej to wartość, która określa poziom zaangażowania Twojego ciała:

→ WAF 1,4-1,6: niski poziom aktywności fizycznej (np. praca biurowa, aktywność „od czasu do czasu”)
→ WAF 1,7-1,9: umiarkowany poziom aktywności fizycznej (np. trening 2-4 razy w ciągu tygodnia o umiarkowanej intensywności i objętości)
→ WAF 2,0-2,1: wysoki poziom aktywności fizycznej (np. praca fizyczna, trening 5-7 razy w ciągu tygodnia o umiarkowanej lub wysokiej intensywności i objętości)
→ WAF >2,1: bardzo wysoki poziom aktywności fizycznej (np. zawodowe uprawianie sportu)

Kiedy już ustalimy CPM – powinniśmy ograniczyć ją o 10-15% – dzięki temu, nasza dieta będzie miała charakter redukcyjny (dostarczamy mniej materiału energetycznego, względem zapotrzebowania generowanego przez organizm).

Idąc dalej, musimy pamiętać o zasadzie regularnych posiłków. Stałe pory konsumpcji pozwolą usprawnić pracę układu pokarmowego.

Warto także pamiętać o tym, aby jeść częściej, ale w mniejszych porcjach (nawet 5-7 małych posiłków w ciągu doby) oraz pamiętać o doborze właściwych produktów.

W diecie redukcyjnej zaleca się spożywać: warzywa, owoce, chude mięso (drób, schab, polędwicę), ryby morskie. Kluczowe znaczenie ma również woda (zalecane spożycie to minimum 2-3 litry na dobę). Natomiast, ograniczyć należy spożywanie: żywności wysokoprzetworzonej, fast-foodów, słodyczy, dosładzanych soków, sosów, słodkiego pieczywa oraz wędlin.

Trening odchudzający

Aktywność fizyczna to niezwykle ważny element odchudzania. To właśnie podczas treningu możemy doprowadzić do intensyfikacji spalania wolnych kwasów tłuszczowych.

Rzecz jasna, nie każda forma treningowa będzie tak samo skuteczna. Aby móc mówić o „treningu redukcyjnym”, aktywność fizyczna powinna być realizowana zgodnie z kilkoma zasadami:

→ najlepiej aby trening miał charakter ogólnorozwojowy (angażował wiele grup mięśniowych jednocześnie)
→ objętość treningowa powinna być większa niż 20-30 minut
→ intensywność treningu powinna oscylować w granicach 60-80% maksymalnego tętna

W celu szybkiego odchudzania, zawsze rekomenduje się zastosowanie ćwiczeń tlenowych (aerobowych). Mówiąc najogólniej, aeroby to ćwiczenia dzięki którym dochodzi do zwiększonej wymiany tlenowej, czego efektem jest maksymalny dostęp mięśni do tlenu – co naturalnie wpływa na efektywność spalania tkanki tłuszczowej.

Do najpopularniejszych ćwiczeń aerobowych zaliczamy bieganie (zarówno klasyczne, jak i na bieżni), jazdę na rowerze, pływanie oraz zajęcia wykorzystujące: stepper, orbitrek, rowerek.

Suplementy na odchudzanie

Wydawać by się mogło, że popularność suplementów diet na odchudzanie to zjawisko charakterystyczne tylko i wyłącznie dla przełomu XX i XXI wieku. Nic bardziej mylnego! Po środki wspomagające dietę sięgano już w czasach starożytnych.

Obecna popularność suplementów diet to wynik:

a) bezustannie rosnącej skali nadwagi i otyłości
b) rozwoju przemysłu farmaceutycznego

Co ciekawe, według sondażu Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research do stosowania suplementów diet przyznaje się ponad 70% Polaków! Można się tylko domyślać, że lwia część z nich sięga po środki wspomagające procesy redukcyjne.

Wybór preparatów na odchudzanie jest ogromny. W aptekach, drogeriach, sklepach ze zdrową żywnością i supermarketach – znaleźć możemy szereg różnych wspomagaczy spalania tkanki tłuszczowej. Niestety, spora część preparatów na odchudzanie nie wykazuje zbyt silnych właściwości. Jak zatem oddzielić ziarno od plew i wybrać skuteczny suplement na odchudzanie?

Przede wszystkim, warto pamiętać o tym, aby szczegółowo przeanalizować skład produktu oraz zaznajomić się z opiniami i recenzjami. O pomoc można poprosić również dietetyka, który wskaże odpowiedni środek.

Obecnie, na rynku suplementów diet mianem „najlepszego” określa się Green Barley Plus. To rozwiązanie oparte na dwóch składnikach:

  • zielonym jęczmieniu
  • ekstrakcie z garcynii cambogia

Skuteczność obu składników jest potwierdzona badaniami. Wszak, zielony jęczmień to doskonałe źródło błonnika, który wykazuje następujące właściwości (za Wikipedia.org):

  • zmniejsza uczucie głodu (pęcznieje w żołądku)
  • reguluje rytm wypróżnień
  • przyśpiesza perystaltykę jelit
  • spowalnia rozkład węglowodanów
  • obniża zapotrzebowanie na insulinę

Natomiast garcynia cambogia to źródło kwasu hydroksycytrynowego (HCA), który jest niezbędny do syntezy kwasów tłuszczowych, cholesterolu i trójglicerydów, jak również hamuje lipogenezę, sprzyja syntezie i magazynowaniu glikogenu w wątrobie, co przyspiesza odczucie sytości (za Wikipedia.org).

Zestawienie zielonego jęczmienia i garcynii kambodżańskiej czyni Green Barley Plus suplementem kompletnym.

Schudnij nawet 9kg w tydzień z GREEN BARLEY PLUS!
Green Barley Plus to najwyżej oceniany naturalny produkt zawierający wyciąg z zielonego jęczmienia. Jego odchudzające i oczyszczające właściwości intensyfikuje obecność legendarnego składnika – garcinia cambogia. Połączenie dwóch aktywnych substancji pozwoliło uzyskać niezwykle mocny spalacz tłuszczu, który dodatkowo zapewnia uczucie sytości i korzystnie wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci.

Green Barley Plus to produkt kompleksowy. Polecany jest przez osoby wybierające zdrowy styl życia, oparty o zbilansowaną dietę i aktywność fizyczną. Dzięki wysokiej zawartości aktywnych substancji pozwala w krótkim czasie zgubić kilkanaście kilogramów.

Warto wiedzieć! Skuteczność suplementów diet zależna jest w głównej mierze od pozostałych procesów odchudzania. Jeśli nie zadbamy o dietę/aktywność fizyczną – trudno oczekiwać by rezultaty suplementacji spełniły nasze oczekiwania.

Czy mogę schudnąć 5-10 kilogramów w tydzień?

Niemal każdy kto podejmuje trudy odchudzania, buduje pewne oczekiwania. Stawiamy sobie wygórowane cele i liczymy na to, że szybko pozbędziemy się zbędnego balastu.

Niestety, odchudzanie jest procesem czasochłonnym, by nie powiedzieć – długofalowym. Trudno o bezpieczną (zdrową) redukcję 5-10 kilogramów w ciągu zaledwie jednego tygodnia. Oczywiście, niektórzy mogą pochwalić się takimi wynikami „na wadze”, aczkolwiek – nie ma to zbyt wiele wspólnego z realną redukcją tkanki tłuszczowej. Taki wynik może być efektem odwodnienia organizmu.

Ile zatem można schudnąć w sposób bezpieczny i zdrowy dla organizmu? Zgodnie z opiniami ekspertów, dietetyków i lekarzy – utrata około 1 kilograma w skali tygodnia to rezultat w pełni bezpieczny dla organizmu.

Jeśli jednak zadbamy o dietę redukcyjną i trening odchudzający, a na dodatek – zastosujemy skuteczną suplementację, możemy liczyć na znacznie lepszy wynik. Przestrzegamy jednak przed:

  • głodowaniem (stosowaniem tzw. diet głodówkowych, np. jadłospis 1000 kcal)
  • zbyt intensywną aktywnością fizyczną (intensywność powinna być dostosowana do możliwości motorycznych i ogólnej kondycji/zdrowia organizmu)
    stosowaniem wielu suplementów diet jednocześnie

Pragniemy również zwrócić uwagę na fakt, iż problemem wielu osób, które pragną schudnąć jest motywacja. Spora część społeczeństwa po kilku dniach/tygodniach stosowania nowej diety/suplementacji i realizacji treningu, po prostu traci zapał i przerywa proces redukcji.

Nawet jeśli myślisz, że powyższe zjawisko Ciebie nie dotyczy – sugerujemy zadbać o kilka elementów, które będą pomocne w chwili zwątpienia, a mianowicie:

  • Precyzyjnie ustal swój cel i umieść go w widocznym miejscu (np. na lodówce).
  • Spisz listę korzyści wynikających z odchudzania. Wracaj do niej za każdym razem, gdy pojawią się wątpliwości co do słuszności podejmowanych przez Ciebie działań.
  • Wizualizuj swoje „nowe ja” – np. przed snem, w chwilach relaksu.
  • Nagradzaj siebie za realizację założeń (unikaj nagród związanych bezpośrednio z odchudzaniem).
  • Regularnie sprawdzaj swoje postępy.

Podsumowanie

Jeśli chcesz szybko schudnąć 5-10 kilogramów, powinnaś/powinieneś zadbać o trzy elementy: dietę, trening oraz suplementację. Nie buduj wygórowanych oczekiwań – planuj, działaj i monitoruj swoje postępy. Redukcja tkanki tłuszczowa stanowi spore wyzwanie, ale przykłady wielu ludzi pokazują, że jej realizacja jest jak najbardziej możliwa.

Schudnij nawet 9kg w tydzień z GREEN BARLEY PLUS!
Green Barley Plus to najwyżej oceniany naturalny produkt zawierający wyciąg z zielonego jęczmienia. Jego odchudzające i oczyszczające właściwości intensyfikuje obecność legendarnego składnika – garcinia cambogia. Połączenie dwóch aktywnych substancji pozwoliło uzyskać niezwykle mocny spalacz tłuszczu, który dodatkowo zapewnia uczucie sytości i korzystnie wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci.

Green Barley Plus to produkt kompleksowy. Polecany jest przez osoby wybierające zdrowy styl życia, oparty o zbilansowaną dietę i aktywność fizyczną. Dzięki wysokiej zawartości aktywnych substancji pozwala w krótkim czasie zgubić kilkanaście kilogramów.

Dodaj komentarz